Stenungsunds kommunvapen

Uppleva, göra

I Stenungsund finns det mycket du kan uppleva och göra
inom kultur och fritid.
Det finns föreningar och aktiviteter för alla åldrar.
I vår kommun finns det många miljöer att utforska.
Här finns havet, vandringsleder, skogar och sjöar.

I Kulturhuset Fregatten finns bibliotek, bio, galleri och cafeteria.
Här finns också Stenungsunds Turistbyrå.

I Sundahallens sim- och friskvårdscenter
kan du bada och motionera.
Där finns också bowlinghall med cafeteria.

På Stenungs Torg finns butiker restauranger och caféer.
Nära Stenungs Torg finns också gästhamnen.

Senast uppdaterad av Robert Andreasson, 2015-11-19