Frågor och svar om hamnarna

Här hittar du några vanliga frågor och svar om hamnen och gästhamnen.

Kontakta hamnkontoret för att få veta om det finns lediga platser för stunden. Du kan också anmäla ditt intresse genom att fylla i ett formulär om anmälan för båtplats.

Läs mer om och boka båtplats här.

Priser för säsongsplatser hittar du på sidan Båtplatser.

Prislista för fasta båtplatser

• Vatten ingår både när du hyr en säsongsplats och när du ligger i gästhamnen.
  • Kostnad för el ingår i priset för övernattning i gästhamnen.
  • I priset för säsongsplats ingår el för batteriuppladdning.
  • Vintertid ingår inte el, men du kan skriva ett avtal med oss. Då sätter vi upp en elmätare vid båten. Hamnvärdarna läser av elmätaren.

Ja, för på- och avlastning. Gäller inte vid brygga 1 till 5.

Y-bommarna på Stenungstorg är 4, 6 och 8 meter långa.

Hur djupt det är i gästhamnen kan variera, beroende på hur mycket det har slammat igen. Kontakta gästhamnsvärd eller hamnkontoret för mer information.

Det finns sopsortering för glas och metall vid duscharna i gästhamnen för våra båtkunder och gästhamnskunder. Det finns soptunnor för övrigt avfall placerade på bryggorna.

Företag i närheten av Stenungsund med service för din båt, hittar du på sidan Gästhamn i Stenungsund.

Båt- och motorservice i närheten

Hjärtstartare finns sommartid på gästhamnskontoret i gästhamnen, vid kommunhuset, Strandtorget 5 och vintertid vid hamnverksamheten på Lilla Strandvägen 5.

Har du frågor är du välkommen att kontakta hamnens administration.

Telefontid
Måndag till fredag klockan 7.00 - 9.00.

Kontakta Hamn administration

Sidan uppdaterad: 2024-04-08