Stenungsunds kommunvapen

Fakturor från kommunen

Vill du förenkla din hantering av fakturor från kommunen? Här hittar du information om hur du ansluter dig till att få e-faktura eller betala dina fakturor via autogiro.

E-faktura - Smart, enkelt och miljövänligt

E-faktura innebär att du slipper pappersfakturor. Fakturorna kommer till din internetbank där du kan titta på dem och betala dem genom ett par ”knapptryck”.

Du kommer igång genom att logga in på din internetbank och anmäler dig som
e-fakturamottagare genom att söka fram Stenungsund kommun och/eller
Stenungsund Kommun VA/Avfall.

Autogiro - Enkel och automatisk betalning

Autogiro innebär att du får pappersfakturor och fakturabeloppen dras med rätt belopp från ditt förvalda konto på respektive förfallodatum med automatik. Du behöver bara säkerställa att beloppet finns på ditt konto på förfallodatum.

Du kommer igång genom att fylla i dina uppgifter på en blankett och skicka in den. Du ser att autogirot är igång (efter att du skickat in blanketten) när det står ”AUTOGIROFAKTURA” längst upp och ”MAKULERAD” längst ner på fakturan.

Du kan hämta blanketten här:

Blankett - AutogiromedgivandePDF

Du kan också kontakta SOLTAK Ekonomi som skickar en blankett till dig.

E-faktura + Autogiro = Smart, miljövänligt, automatiskt och enkelt

Du kan kombinera dessa möjligheter. Det innebär att du får digitala fakturor direkt till din internetbank och betalning sker automatiskt på förfallodatum. Utför båda momenten ovan.

Kontakt

Har du frågor eller vill ha hjälp? Välkommen att kontakta SOLTAK Ekonomi.

Telefon: 0771-180 810 (knappval 3)
E-post: ek.kundgrupp@soltakab.se

Senast uppdaterad 2019-02-28