Fakturor från kommunen

Betala dina fakturor från kommunen med e-faktura, autogiro eller pappersfaktura.

E-faktura

E-faktura innebär att du slipper pappersfakturor. Fakturorna kommer till din internetbank där du enkelt kan hantera dem. Du behöver då endast kontrollera fakturan - OCR-nummer och belopp är redan ifyllt.

Så här enkelt anmäler du att du vill ha e-faktura från Stenungsunds kommun:

  1. Logga in på din internetbank.
  2. Leta upp sidan som handlar om e-faktura och följ anvisningarna.
  3. När du kommer till listan över de företag som är anslutna till elektronisk faktura väljer du
    Stenungsund kommun och/eller Stenungsund Kommun VA/Avfall.
  4. Fortsätt följa anvisningarna tills du har godkänt och det är klart.

Autogiro

Autogiro innebär att fakturabeloppet dras automatiskt från ditt konto på förfallodatumet.

Du ansluter dig till autogiro genom att antingen göra ett autogiromedgivande via din internetbank eller skriva ut anmälningsblanketten som du hittar här. I blanketten kryssar du även i vilka kommunala tjänster du vill betala via autogiro.

Blankett - Autogiromedgivande Pdf, 150.6 kB, öppnas i nytt fönster.

Kontakt

Har du frågor eller vill ha hjälp? Välkommen att kontakta SOLTAK Ekonomi.

Telefon: 010-331 30 00 (knappval 3)
E-post: ek.kundgrupp@soltakab.se

Senast uppdaterad