Stenungsunds kommunvapen

Publicerad: 2019-01-28 12.07

Årsredovisning 2018 för dig som är ställföreträdare

Årsredovisningen ska vara inlämnad senast före 1 mars

Vi tackar för år 2018 och nu är det dags för dig som ställföreträdare att lämna in årsredovisning för år 2018. Årsredovisningen (innefattar både årsräkning och årsredogörelse) ska vara överförmyndarenheten tillhanda senast före 1 mars och eventuell begäran om anstånd ska göras senast den 28 februari. Efter detta datum kan anstånd inte beviljas.

Blanketterna till årsredovisningen finns att ladda ner på vår hemsida. Blanketterna finns även som ifyllnadsbara, vilket exempelvis minskar risken för felsummeringar. Om du använder en ifyllnadsbar blankett, glömt inte att skriva ut, skriva under och datera innan du skickar in blanketten till oss.

På vår hemsida finns även hjälpblanketter samt en instruktion/ anvisning till hur årsredovisningen ska fyllas i. Läs igenom instruktionen/anvisningen före du upprättar årsräkningen.

Tänk på att!

• Inkomma med årsredovisningen (både årsräkning och årsredogörelse om du är god man eller förvaltare) snarast,
  • Underteckna med bläck,

Årsräkning/sluträkning (god man/förvaltare/förmyndare)PDF